MyFeed Personalized Content
12-6 חודשים
מאמר
הוספה למועדפים

הקשר בין ארוחה משפחתית להתפתחות התינוק

מסתבר שלארוחה משפחתית משותפת יתרונות רבים והיא משפיעה מאוד על התפתחות התינוק. אז נכון, קשה להקפיד על ארוחה משפחתית בכל ארוחה, אבל פעם ביום זה אפשרי וגם חשוב ביותר. למה? הנה כמה סיבות משכנעות.

דוגמא אישית

אחת הדרכים הטובות ביותר לחנך ילדים ולהקנות להם הרגלים נכונים היא באמצעות דוגמה אישית. הדבר לא שונה גם כשמדובר בתזונה. בארוחה משפחתית משותפת התינוק לא רק לומד את הטעמים החדשים אלא גם מקבל מידע על ההתנהגות סביב השולחן ועל הדרך בה ההורים שלו אוכלים ומשלבים מאכלים. כשהוא נחשף לכך הוא לומד את האפשרות לגוון ומקבל כלים להביע את דעותיו וטעמו האישי. אנחנו רוכשים את הרגלי התזונה שלנו כבר מגיל אפס ולכן ככל שנקדים לשבת לארוחות משותפות עם ילדנו (וכמובן גם התינוקות שלנו), כך נוכל להקנות להם הרגלי תזונה טובים ומבוססים יותר. אז איך נותנים דוגמה אישית לילדים לגבי תזונה נכונה? אכלו פירות בין הארוחות, הקפידו על ארוחה משותפת אחת ליום הכוללת מזון בריא, גוונו בסוגי המאכלים, שבו סביב השולחן בארוחה וכמובן היו מרוכזים אך ורק באכילה והימנעו מהפרעות חיצוניות (כמו שימוש בנייד).

שיפור כישורים חברתיים ויכולות השפה

תינוקות תמיד לומדים. גם כשנראה לכם שהם לא עושים כלום הם לומדים ומתפתחים. אז כשהתינוק יושב לידכם בשולחן הוא נחשף מיד לשיחות בין ההורים או בין הילדים הנוספים ולומד: לומד אוצר מילים, לומד דרכים להביע את עצמו, לומד לשתף, לתקשר, לחלוק ולמצוא את המקום שלו בתוך סביבה רבת משתתפים.

צבירת הזכרונות של ילדכם

עצמו עיניים ונסו להיזכר בבית הוריכם כשהייתם ילדים. לפי מחקר שנערך לאחרונה זה ממש לא מפתיע שרובכם נזכרים עכשיו בריחות הבישולים מהבית. מסתבר שחוש הריח נחקק עמוק בזיכרון ומהווה חלק גדול מזיכרונות הילדות שלנו. מחקר נוסף מצביע על זיכרונות של ילדים מהוריהם ומראה שמירב הזיכרונות קשורים בכך שההורים היו פנויים לילדים שלהם ולא התעסקו בדברים אחרים. כדי להעניק לילדכם את אותה החוויה הקפידו על ארוחה משפחתית בלי סמארטפונים, טלוויזיה או עבודה והפכו את הארוחה המשפחתית לזמן מושלם לצבירת זיכרונות ילדות יפים.

פיתוח הביטחון העצמי של הפעוט

אוכל הוא מרכיב משמעותי בחיים שלנו ושלא במפתיע יש לו השפעה רבה על תפיסת החיים. מסתבר שפעוטות ותינוקות שזוכים לחופש בתזונה שלהם, יותר בטוחים בעצמם והופכים לבוגרים בעלי יכולת בחירה טובה יותר. בנוסף, שיתוף של הפעוטות בהכנה של האוכל או בעריכת השולחן - זו הזדמנות לחשוף אותם להתנסויות חדשות, לתרום להם בהתפתחות הקוגניטיבית והחברתית ולהיפתח יותר לטעמים חדשים.

פיתוח הישגיות ומוטיבציה סביב שולחן האוכל

אחרי שלמדנו שארוחות משותפות עם הילדים משפרות את הביטחון העצמי, מייצרות זיכרונות טובים, משפרות את היכולת החברתית והשפה ומאפשרות הזדמנות להעניק דוגמה אישית מחנכת וטובה, לא הופתענו לשמוע שיש מחקרים שמראים כי קיים קשר חזק בין ארוחות אלו להגברת המוטיבציה, שיפור יכולת הקריאה, הפחתת הדיכאון והפרעות האכילה והעלאת ההישגים בלימודים.

לסיכום,

ארוחה משותפת תורמת רבות להתפתחות התינוק, למיומנויותיו החברתיות, לכישורי השפה שלו ולבטחון העצמי שלו. וכמובן שהיא גם פשוט חוויה טעימה ומהנה לכל המשפחה. שיהיה בתאבון.